カスタマーサービスへの早道としてのtwitter

現在もしソフトや製品に欠陥やバグがあったとしたら普通ならカスタマーサービスを通すだろう。しかし今ならtwitterを通じてバグ報告や苦情を述べることができる。twitterが8万人ユーザーを抱えるようになった今では企業もtwittersphereでの声を無視できない。twitter上で当該企業が見つからないとしても満足できないカスタマーサービス体験を補う方法として、とにかくtweetしておけば問題に眼を向けさせるきっかけになるにちがいない。twitterが奇妙なサービスからメインストリームのプレイヤーとなった過程はほとんどブログのたどった過程に似ている。2005年にJeff Jarvisがデルのカスタマーサービスの悲惨な経験をブログに書いたことで、彼のブログ記事が瞬く間にブロゴスフィアにひろがり、一企業の業績を左右するまでになった経緯がある。これからはカスタマーサービスの早道として、とにかくtweetすることだ。

But even if you can't find your [least] favorite company on Twitter, tweeting about a less-than-stellar customer service experience could get you traction. As the service has taken off – now up to more than 8 million users – brands have begun to pay attention to the impact of negative buzz in the (oh gosh, I'm about to say it) … twittersphere. [...] The transition of Twitter from quirky web oddity to mainstream player isn't new. It's much the same thing as what Jeff Jarvis caused in 2005 when he blogged about his dismal experience with Dell. His post got picked up all over the place, and all of a sudden the blogosphere could affect a company's bottom line. Bloggers, once a weird subspecies of Internet-dweller, now had the ear of major corporations.

http://features.csmonitor.com/innovation/2009/03/23/twitter-as-customer-service-shortcut/#