新しいグラフィックレンダリングテクノロジーUnlimited Detail

新しいグラフィックレンダリングテクノロジーであるUnlimited Detailはオーストラリアの独学でプログラムを学び、趣味でプログラミングをしているブルースデルBruce Dellが開発した技術で、今後のグラフィックレンダリングを大きく変えることになりそうだ。Unlimited DetailはNvidiaATIなどの特化したグラフィックチップや強力なマシンなしに高画質のグラフィックを描き出す。Unlimited Detailのユニークな点はレンダリングに通常、医学や石油発掘などに使われているVoxelsを使用することでいくらでも精細なハイパーリアリスティック画像を描き出せることにあり、これはポリゴンレンダリングレイトレーシングの中間を行くものといえる。しかしNvidiaATIなどのグラフィックチップメーカーはUnlimited Detailに対して懐疑的で、Dellの主張が証明されたとしてもグラフィックプログラマーが実際にUnlimited Detailを使い始めるのはまだ数年先のようだ。

Chipmakers have spent billions of dollars over the decades to create specialized processors that can help make computer graphics ever more realistic and detailed. Now an Australian hobbyist says he has created a technology that can churn out high-quality, computer-generated graphics for video games and other applications without the need for graphics chips or processor-hungry machines. Voxels have so far been used largely in medical- and mining-graphics applications, not video games. Bringing voxel-based rendering to the world of video games is an interesting idea, says Jon Peddie, founder of Jon Peddie Research. That's because voxels could take a middle ground between two current rendering techniques: the fast but not graphically realistic world of polygon rendering (used by most video games today) and computationally resource-hungry and comparatively slow ray-tracing technology.

http://www.wired.com/gadgetlab/2010/04/unlimited-detail-3-d-graphics/
http://unlimiteddetailtechnology.com/home.html