マイクロソフトの画期的なインタラクティブ・システムNatal

マイクロソフトXbox 360のために開発された、これからのゲームをまったく変えてしまうかもしれない画期的なインタラクティブ・システムがナタールNatal。ビデオから分かるように、プレイヤーはあまりにも画面と一体化してしまうので画面の中のキャラクターが投げかえしたものを、誰でもが思わず手を伸ばして受け取ろうとしてしまう。またプレイヤーが紙に絵を描いて画面の中のキャラクターに渡すと、自動的にスキャンされて画面のキャラクターがそれを見ることができてしまう。またヒューマン・トラッキングの技術でプレイヤーが水面をなぞると、それに合わせて水面に波紋が広がっていく。

But once you have the 3D information, you then have to interpret that cloud of points as "people". This is where the researcher jaws stay dropped. The human tracking algorithms that the teams have developed are well ahead of the state of the art in computer vision in this domain. The sophistication and performance of the algorithms rival or exceed anything that I've seen in academic research, never mind a consumer product. At times, working on this project has felt like a miniature "Manhattan project" with developers and researchers from around the world to coming together to make this happen.

http://procrastineering.blogspot.com/2009/06/project-natal.html
http://www.xbox.com/en-US/live/projectnatal
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/8078322.stm