韓国鉄道が世界で最長の海底トンネルを建設

国鉄道がソウルと済州島を結ぶ人類史上最長の海底トンネル建設を構想している。政府のシンクタンクである韓国交通研究院により1月に出された野心的な計画では海底トンネルを掘って新幹線KTX済州島まで延長することが盛り込まれた。途中の島であるBogildoとChujadoが韓半島済州島とを結ぶステッピング・ストーンの役割を果たすことになる。海底トンネルが完成すれば現在新幹線KTXで木浦に行き、そこからフェリーに乗り換えて4時間かけて済州島へ行くより大幅に時間短縮できる。また2013年に新世代の新幹線が登場すれば運行時速も現在の300キロから350キロとなり更なる時間短縮が望める。世界中の政府が金融危機を乗り切る方策として大量の資金を大型インフラの建設につぎ込むなかでこの計画も国家重点プロジェクトとなるだろうし、日韓海底トンネルの予行演習にもなるかもしれない。

Korea Transport Institute, a government think-tank proposed an ambitious plan early January to extend KTX bullet train to Jeju, the largest island in Korea. To realize this grand vision, the institute says, it will need to build the longest underwater tunnel ever built in human history. Two small islands-Bogildo and Chujado-located between the Peninsula and Jeju will provide convenient stepping stones for the Korean rail builder that will dig this grand underwater tunnel.
If new and improved KTX trains are going to run between Seoul and Jeju, the journey time will be slashed even more. The commercial cruising speed for KTX bullet trains remains around 300Km per hour currently. The new Korean bullet trains poised to replace current KTX train sets beginning 2013 will cruise at 350Km/h, with its top speed reaching up to 400Km/h.

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