中国の盛大がsns分野へ進出のうわさ

中国の地方都市ではインターネットカフェからのネット利用率が非常に高く、中国におけるインターネットカフェは非常に重要な位置を占めている。そのインターネットカフェからのウェブアクセスを管理運用するために使用されているネット管理ソフトは成都に本拠を持つ吉勝科技sicent technologyが開発しており70%のシェアを占める。吉勝科技は2003年に盛大に買収されているが、今回のうわさは吉勝科技が盛大のためにsnsをリリースするというもの。実際snsがどのように実現されるか確かなことは分からないもののインターネットカフェの70%の占有率を持つことからすれば他のsnsにとって非常にあなどれない競争相手になる可能性がある。

Internet Bar is a very popular place for Chinese to surf Internet, especially in tier 2 and tier 3 cities. It was reported that there are over 100,000 Internet bards across China and 70 million Chinese netizen are accessing Internet from Internet bars. The figure needs to be verified, but it does tells the fact that Internet bar is a very important battle field in China web. Over 70% of Chinese Internet bars are using a management software which is offered by a Chengdu based company, Sicent Technology Co. Ltd, and Sicent was acquired by Shanda in Sept, 2003. So here comes the story, on behalf of Shanda, Sicent is planning to launch its own SNS to compete with Xiaonei, Kaixin etc.

http://www.mobinode.com/archives/734